برند

برند | ثبت علامت تجاري

چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

برند

۴ بازديد

برند نامي است كه براي معرفي يك محصول به كار مي رود و به آن اعتبار مي بخشد. به عبارتي به محصول مورد نظر ارزش مي دهد و آن را به نسبت ساير محصولات منحصر به فرد مي كند. البته بايد خاطر نشان شد كه برند تنها يك نام و يا سمبل نيست، بلكه مجموعه اي از ويژگي هاي مختلف است كه در ذهن مخاطب يك محصول معتبر را تداعي مي كند.با توجه به اين مطلب مي توان گفت كه تعريف برند به يك جمله ي خاص محدود نمي شود و مي توان تعارفي متفاوتي از آن را ارائه داد.


برند يكي از مهم ترين عناصر بازاريابي و موفقيت يك سازمان مي باشد برند تصويري است كه شركت را با همه ي ويژگي هايش معرفي مي كند و تصويري از آنچه را كه هست در ذهن بيننده، مشتريان، مصرف كنندگان و … ايجاد مي كند. 


در واقع برند نشانه اي است كه شركت را از رقبا متمايز مي كند و همچنين معرف كالاها و خدمات ايجاد شده توسط همان شركت مي باشد.

 

لازم به ذكر است كه امروزه برند و مشتري رابطه ي مستقيمي دارند به نحوي كه تعريف شخص از محصول باعث شناخته شدن آن محصول مي شود. به عبارتي يك برند با تعريفي كه خريدار ارائه مي دهد شناخته مي شود. و ذهنيت شخص باعث تعريف آن برند مي باشد.به همين دليل طراحي لوگو و مشخصات ظاهري محصول بسيار مهم است تا بتواند به بهترين شكل ممكن خود را به خريدار معرفي كند و بتواند در ذهن مصرف كننده خود را بي نظير و منحصر به فرد نشان دهد و برندي محبوب تبديل شود.


هر برند داراي مشخصات و ويژگي هايي است كه محصول مورد نظر با آن شناخته مي شود. برخي از آن ها را بيان مي كنيم:


§         بايد جديد باشد و ذهنيت خوبي را ايجاد كند.

§         بايد ثبت شده باشد و معتبر باشد.

§         بايد داراي قيمت مقرون به صرفه باشد.

§         داراي تبليغات مناسب باشد و به راحتي شناخته شود.

§         داراي نامي مناسب و يكتا باشد.

§         منحصر به فرد باشد و متمايز باشد.

§         كپي و تقليدي از ساير محصولات نباشد (اصل)


در درجه ي اول اعتبار برند بسيار مهم و قابل توجه است. زيرا در اين صورت خريدار و مصرف كننده با توجه به اطميناني كه به برند مورد نظر دارد،آن را تهيه مي كند و آن را به ساير كالاهاي موجود و مشابه ترجيح مي دهد. بنابراين تمامي تلاش ها در برندسازي در زمينه ي جلب نظر مشتري است. بدين منظور بايد وقتي كه مردم تبليغات را مي بينند يا نام برند را مي شنوند تصويري كه از آن رادارند در ذهن خود تداعي كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد