برند

برند | ثبت علامت تجاري

سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

برند

۱۱ بازديد

برند دراي معاني متفاوتي است. برند داراي دو معني لغوي و اصطلاحي است. اين كلمه ريشه ي انگليسي دارد و از زمان هاي بسيار دور مورد استفاده قرار گرفته  و به معني امروزي خود رسيده است. در زمان هاي گذشته براي شناسايي گله از آهن داغ استفاده مي كردند و از اين طريق آن ها را شناسايي مي كردند و به آن برند مي گفتند. 


معني امروزي برند از اين عمل گرفته شده است. زيرا به اين طريق جنس و كالاي مورد نظر متمايز از سايرين واقع مي شود و به اين ترتيب شناسايي مي شود. 


برند در دنياي امروزي به اندازه اي مهم و شناخته شده است كه به عنوان اساسي ترين و زيربنايي ترين اصل براي شروع يك كار تجاري و توليد كالا مي باشد. به عبارتي يكي از دغدغه هاي اصلي اين مشاغل داشتن نامي معتبر و برند معروف است تا بتوانند خود را به جامعه معرفي كنند و به حد اكثر سود ممكن برسند.


اغلب برند هاي معروف داراي نشان و يا سمبلي هستند كه در بسته بندي و يا تبليغات با آن شناخته مي شوند. به عبارتي نوعي لوگو مي باشد كه مصرف كننده با ديدن آن، محصول مورد نظر را به ياد مي آورد. اين سمبل شامل رنگ، طراحي، حرف و.. مي شود كه در تبليغات از آن استفاده مي كنند و بايد تمامي اين طراحي ها به گونه اي باشد كه بيشترين جلب توجه را كسب كند. ناگفته نماند كه برند اين تلاش ها براي ايجاد تصويري است كه سازمان يا شركت شما را با همه ابعادش معرفي مي كند و تصويري از آنچه را كه هستيد يا مي خواهيد باشيد را در ذهن بيننده، مشتريان، مصرف كنندگان و … ايجاد مي كند.


برند به چندين دسته تقسيم مي شود:


§         انفرادي

§         شركتي

§         فاميلي

§         تركيبي


و اما در مورد تفاوت برند و علامت تجاري بايد اين نكته را خاطر نشان كرد كه مفهوم اين دو متفاوت است. در ثبت علامت تجاري شما مي توانيد نام خود را به ثبت برسانيد و اما چيزي به جز يك سند مالكيت نيست. اما در برند علاوه بر حق انحصار شما تمامي كالاهاي خود را متمايز نماييد. ثبت برند داراي مزاياي مختلفي است. به صورتي كه شما مي توانيد بعد از اين كار از امكانات و اعتبارات خاصي از جمله موارد زير بهره مند شويد:


§         خريدار مي تواند محصول خود را از برند محبوب خود تهيه كند.

§         باعث تمايز محصولات شركت ها از يكديگر مي شود.

§         باعث شهرت شركت مورد نظر مي شود.

§         براي سازنده ي برند حق انحصار به وجود مي آورد.

§         مي توانند نمايندگي مختلف را اعطا كنند.

§         باعث افزايش درآمد از طريق شناخته شدن شوند.

§         مي توان وام هايي از طريق برند دريافت كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد