برند

برند | ثبت علامت تجاري

سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

برند

۳ بازديد

برند كلمه اي انگليسي است كه براي معرفي كالا و يا محصولي به كار مي رود. و باعث تمايز و تفاوت كالا با ساير محصولات مشابه مي شود. به عبارتي ديگر برند مشخصات يك محصول را ارائه مي دهد و معرفي مي كند. لازم به ذكر است كه مفهوم اين كلمه در كشورمان از ارزش بالاتري برخوردار است. به عبارتي برند داراي جايگاه اجتماعي بالاتري به نسبت ساير كشور هاست.


زيرا كلمه ي برند تداعي كننده ي محصول و كالايي شناخته شده و داراي اعتبار بالاست كه داراي ويژگي هاي خاص و منحصر به فردي است. به همين دليل يكي از مسائل اصلي و قابل توجه در برند سازي بازار هدف است كه تلاش مي كند بيشترين آمار افراد را دربرگيرد. بنابر اين بازاريابي يكي از اساسي ترين و شايد مهم ترين عامل در شناخته شدن و مورد قبول واقع شدن يك برند است. هرچند كه محصول بايد ويژگي ها و برتري هاي بيشتري نسبت به ساير محصولات داشته باشد تا بتواند جايگاه خود را ارتقا دهد.


همان گونه كه بيان كرديم براي اين كه برند به يك جايگاه مناسب برسد بايد ويژگي هاي برند را دارا باشد كه به اختصار آن ها را بيان مي كنيم:


·         معتبر باشد

·         از جذابيت بالايي برخوردار باشد

·         بي همتا باشد و خدماتي جديد را ارائه دهد

·         اصل باشد (به عبارتي كپي از برندهاي مشابه نباشد)

·         تصويري خوب در ذهن ايجاد كند

·         كاملا قانوني باشد و به رسميت شناخته شود


براي ساختن يك برند معتبر و شناخته شده و محبوب بايد مجموعه اي از عوامل در كنار يكيگر قرار گيرند و همگي به بهترين صورت ممكن عمل كنند. به عبارتي برند سازي شامل مراحلي همچون ايجاد مزايايي جديد و بازاريابي قوي و طراحي خاص لوگوي ارائه شده و روابط عمومي قوي مي باشد. بدين ترتيب يك برند محدوده ي بيشتري را دربرمي گيرد و روز به روز مرزهاي آن افزايش مي يابد و حتي مرزهاي بين المللي را شامل مي شود. به همين دليل برندهايي همچون مك دونالد، اپل، سامسونگ، گوگل و... از جمله بهترين ها در دنيا هستند.

 

ناگفته نماند، برند سازي چندان كار ساده اي نيست زيرا نمي توان به طور يقين و با تعيين فرمولي خاص يك محصول را با موفقيت به بازار ارائه نمود. اما آن چه كه واضح است، رعايت مسائلي همچون دانش و تخصص و ارائه ي ايده هاي نابي است كه يك محصول را در نوع خود متمايز مي كند. بنابراين برند با گردهم آمدن و همكاري تيمي متخصص و متعهد و ارائه ي جديد ترين نظريه ها و افزايش روابط در عرصه هاي مختلف و تبليغاتي تاثيرگذار مي توان به هدف اصلي كه همان تبديل شدن به برندي معروف است، رسيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد